הראב"ד הסביר למה ההגדרה היא 'בן ישיבה' ולא 'תלמיד ישיבה'

    בעריש פילמר No Comments on הראב"ד הסביר למה ההגדרה היא 'בן ישיבה' ולא 'תלמיד ישיבה'
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך הגדיר השבוע בעת שיעורו הקבוע בישיבתו כי ישיבה היא "בית חינוך" שמגדלת את הבחור בכל אורחותיו" אמר הראב"ד.

    "הדבר הראשון שצריך בתוך בישיבה לדעת, הוא שישיבה איננה רק מקום ללמוד תורה וכמו להבדיל אוניברסיטה או בית ספר שהוא "בית לימוד" לחוד תו לא". אמר הראב"ד "אלא ישיבה היא "בית חינוך" שמגדלת את הבחור בכל אורחותיו בברכותיו ובתפילותיו במשך כל שעות היום, עד שנעשה בן תורה.

    לכן בפתיחת אם הישיבות – ישיבת וואלז'ין, התנה רבינו הגר"א עם הגר"ח מוואלז'ין זצ"ל שלא יקראו לתלמידים בשם "תלמיד הישיבה" אלא בשם "בן הישיבה" {או "בן תורה"}, ומשום שבחור הלומד בישיבה אינו רק "תלמיד" שבא ללמוד, אלא הוא אדם אחר בכל עצם מהותו והגדרת קיומו – שהוא "בן ישיבה", ובדומה לשם "בן עיר שהלך לכרך", שמכנים אותו בשם "בן עיר" אף בשעה שהוא בכרך, ומשום שהוא רגיל בעיר וקשור בה".

    עוד נקודה הבהיר הרב: "יש בשם "בן ישיבה", שהישיבה היא כמו "אבא" של כל בחור ברוחניות, וכמו שבן מקבל מאביו את כל צרכיו בגשמיות, כן גם תלמיד בישיבה הוא "בן" לישיבה – ומהישיבה יש לי לינוק את כל קנייניו הרוחניים.

    ובדר"כ הנהגת בחור בישיבה קובע לו את כל השקפת חייו והנהגתו במשך כל ימי חייו, ולכן השנים שלפניכם הם שנים גורליות שיקבעו לכם את כל חייכם בעהשי"ת, ועכשיו שאתם נכנסים לתקופה חדש וגורלית כ"כ בחיים, תראו להתחזק מאוד בתורה".



    0 תגובות